Πέμπτη 27 Αυγούστου 2009

Φθηνότερες εκδόσεις των γνωστών μοντέλων ετοιμάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι πωλήσεις των πολυτελών αυτοκινήτων, που στο παρελθόν θεωρούνταν ανθεκτικές στις υφέσεις, πέρυσι υποχώρησαν 21%- καταγράφοντας διπλάσια πτώση από τις συνολικές πωλήσεις οχημάτων.

Η εξέλιξη αυτή φέρνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμέτωπες με ένα κρίσιμο ερώτημα: Πρόκειται απλώς για βραχυπρόθεσμη επίπτωση της σημερινής κρίσης ή για μία πιο μόνιμη αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών;

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θέλουν να το ρισκάρουν. Ορισμένες ετοιμάζουν ήδη μικρότερες και κυρίως φθηνότερες εκδόσεις των γνωστών τους μοντέλων. Άλλες δίνουν έμφαση στην «αντοχή» του αυτοκινήτου και το πόσο οικονομικό είναι στην κατανάλωση καυσίμων.

Η Cadillac για πρώτη φορά ύστερα από μία δεκαετία ετοιμάζεται να λανσάρει στην αγορά το 2011 ένα νέο μοντέλο μεσαίου κυβισμού, το ΑΤS, σε προσιτή τιμή.

Η Lexus ετοιμάζεται να παρουσιάσει ένα μεσαίου κυβισμού μοντέλο στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Φραγκφούρτης τον επόμενο μήνα. Η Toyota η οποία είδε τις πωλήσεις της στις ΗΠΑ να υποχωρούν 32% το πρώτο επτάμηνο του έτους, πρόσφατα έριξε τις τιμές στα πολυτελή μοντέλα της.

Στη νέα του έκδοση το RX θα έχει αναβαθμισμένη τεχνολογία, αλλά χαμηλότερη αρχική τιμή σε σχέση με τη σημερινή. H γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW εγκατέλειψε τα σχέδιά της για ένα νέο υπερπολυτελές μοντέλο, το CS, και εστιάζει πλέον τις προσπάθειές της στην κυκλοφορία του πρώτου της υβριδικού αυτοκινήτου στις ΗΠΑ.

Η Volkswagen από την πλευρά της σχεδιάζει να λανσάρει εντός του έτους τη νέα ντιζελοκίνητη έκδοση του Audi A3 στις ΗΠΑ, δίνοντας έμφαση στην ικανότητά του να διανύει περισσότερα από 40 μίλια με μόλις ένα γαλόνι καυσίμου.

Οι Αμερικανοί καταναλωτές απαιτούν σήμερα πάνω από όλα οικονομία. Πρόκειται για σαφή μεταστροφή στη συμπεριφορά τους σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία όταν αισθανόμενοι πλούσιοι από την εκτίναξη της αξίας των ακινήτων και των μετοχών τους- έσπευδαν να αγοράσουν υπερπολυτελή αυτοκίνητα.

Το μερίδιο των πολυτελών αυτοκινήτων στην αγορά είχε αυξηθεί από 13,5% τη δεκαετία του ΄90 στο 21% το 2005 σύμφωνα με στοιχεία της Autodata. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο υποχωρεί και πάλι. Κατά το πρώτο επτάμηνο του 2009 ήταν στο 15,6%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου